Olvassátok, írjátok alá és terjesszétek! Köszönjük!
https://szabad.ahang.hu/petitions/ne-vagjak-ki-a-fakat-a-hamzsabegi-setanyon-1
A POPÉK a XI. kerületi Hamzsabégi-Dombóvári-Sárbogárdi út környékének lakóit és a Hamzsabégi sétányt szerető emberek összefogását támogatja, hogy közösségként tudjunk részt venni a tervezett Ferencváros-Kelenföld vágánybővítést érintő vitákban és elérjük, hogy valódi társadalmi egyeztetés jöjjön létre a Déli Körvasút nevű, félreérthetően csak elővárosi személyforgalom-célúnak kommunikált, valójában teherforgalmi bővítésről is szóló, indokolatlanul drága és túlméretezett vasúti beruházásról.
Olvassátok, írjátok alá és terjesszétek! Köszönjük!
https://szabad.ahang.hu/petitions/ne-vagjak-ki-a-fakat-a-hamzsabegi-setanyon-1
A XI. kerületben, a Hamzsabégi sétányon több mint ezer fát terveznek kivágni egy félreérthetően kommunikált, túlméretezett kormányberuházás miatt. A Déli körvasút jelenlegi koncepciója veszélyezteti a Hamzsabégi úti 1,5 km-es erdőszerű zöld sétányt és a környéken élő mintegy 15.000 lakó életterét, zaj-, rezgés-, porszennyezés és levegőminőség-romlás szempontjából.
A NIF és a BFK reklámanyagaiban, a személyszállításra hivatkozva, zöld gondolatként állítják be a Kelenföld és Ferencváros közötti vágánybővítést, míg a növekvő teherforgalom nem kap elég hangsúlyt. A tömeges fairtást elbagatellizálják, annak ellenére, hogy ez a zöld sziget közérdek, mivel egy főutakkal körülvett sűrűn lakott élettér tüdejeként szolgál. Figyelembe véve a fuldokló Budapestet különös mértékben sújtó klímavészhelyzetet, következetlen és otromba lenne ilyen pusztítás árán véghez vinni a projektet. Elveszne a megígért zöld haszon, sőt, inkább csatát veszítenénk a klímaharcban.
Mi, akik itt élünk, tiltakozunk az értelmetlen pusztítás, az akár 5-6 évig tartó óriás építkezés, és a teherforgalom növelése ellen, amelyek miatt a környék élhetetlenné válna, nem beszélve az ingatlanokban bekövetkező károkról és értékcsökkenésről.
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy nem az elővárosi személyvonatok jelenleg tervezett nyomvonalán szeretnénk módosítani. De ragaszkodunk hozzá, hogy a Hamzsabégi út Budafoki út és Bartók Béla út közötti sűrűn lakott szakaszán, ahol a Hamzsabégi park több száz 40-50 éves fájának elpusztításával járna a beruházás, maradjon a két vágánypár a teherforgalom csökkentésével és modern vasútbiztonsági berendezések alkalmazásával, valamint korszerű zajfogóval, de nem 10-16 m-es, oda nem illő vasbeton- és üvegfallal, amely sötétbe borítaná a letarolandó parkot. Csak a növényzet sérelme nélkül kialakított zajvédelmet fogadunk el.
Nem az a célunk, hogy a Déli körvasút projekt ne valósuljon meg, hanem az, hogy MÁSHOGYAN: gondolják át a terveket, legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, nem pedig csak azokra, akik a javait élvezik.
Aggasztónak és felháborítónak tartjuk, hogy zavartalanul folyik a kiviteli tervek készítése és a reklámkampány, annak ellenére, hogy a környezetvédelmi engedély per alatt áll, tehát az azon alapuló vasútépítési engedély sem léphetett volna még hatályba.
Kérjük az Egyesület, mint a helyi lakosság jelentős részét képviselő szervezet bevonását a tervezési és később az építési folyamatokba. Garanciát várunk arra nézve, hogy az érintett ingatlanok előzetes állapotfelmérése meg fog történni. Garanciát várunk arra vonatkozóan, hogy a munkálatok után a teherforgalom nem fog számottevően nőni, valamint hogy a várhatóan megnövekvő kelet-nyugati teherforgalmat a V0 vonal hiányában nem ezen a szakaszon fogják elvezetni. Ha a Budapestet elkerülő, kifejezetten a teherforgalom, áruforgalom bonyolítására tervezett V0 vonalat megépítenék, a városi vasútfejlesztés valóban a városi és elővárosi közösségi közlekedést szolgálhatná – és ez csak az egyik lehetséges alternatíva.
Budapest nem terepasztal, hanem élőhely. A mi élőhelyünk: embereké, állatoké és növényeké.
Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület
Budapest, XI. kerület, 2020. október
e-mail: popek.egyesulet@gmail.com
blog: https://popek11.blogspot.com/
Facebook: https://www.facebook.com/popEK.egyesulet/
A végeláthatatlan, szemkápráztató prezentációk helyett ezekre az aggályokra és kérdésekre kellett volna választ adni az eredetileg a hatásterületen élők és az egyesület kérésére szervezett, főleg nem vasúti szakértőkből és ezen témák iránt kifejezetten érdeklődő helyieknek szóló LAKOSSÁGI fórumon - amik ráadásul sokkal korábban felmerülhettek volna, ha valóban kíváncsiak lennének az itt élők véleményére. Például ha még azon a ponton tájékoztatják a lakosságot a sok éve tervezett projektről, amikor érdemben beleszólhatott volna az életkörülményeit hosszú évekre meghatározó gigaberuházás tervezésébe.
A POPÉK közleménye a szeptember 21-i lakossági fórumról
Köszönjük mindenkinek, aki eljött hétfő este a Tranzit
kávézó teraszára, és amíg bírta, ott is maradt a “lakossági fórum” nevű
eseményen! Őszintén sajnáljuk, hogy az esemény jelentős részben
propagandaelőadás formáját öltötte, érdemi kommunikáció nélkül. Eredeti tervünk
és kérésünk lakossági fórum volt, személyes megjelenéssel és önkormányzati
moderálással. Továbbra is célunk azt is megszervezni.
Véleményünk szerint a vírusos járvány nem indokolta a
"fórum" ily módon történő megszervezését, a NIF és a BFK (Nyúl Zoltán
és Vitézy Dávid), valamint Újbuda Önkormányzata (Bakai-Nagy Zita alpolgármester
asszony) képviselői biztonságos távolságot tartva tudtak volna a helyszínen, a
nyitott teraszon megjelenni, ahol minden résztvevőt maszk viselésére kértünk.
Természetesen megértjük, hogy egy online "fórum", ahol a szervező
választhatja meg a hozzászólók személyét, a hozzászólások számát, a PR bemutatók
hosszát és egyszerűen lekapcsolhatja a résztvevőt, amikor kedve tartja, jóval
egyszerűbb és kezelhetőbb, mint személyesen tapasztalni a helyi lakosság dühét
és értetlenségét.
Egyesületünk részvételi potenciálját jelentősen
befolyásolta az, hogy a korlátozott hozzászólási lehetőségről a helyszínen
értesültünk. A kellő hosszúságú
PR bemutatók és előadások - majdnem másfél órán át hallgathattuk őket, a
januári közmeghallgatáshoz hasonlóan - elérték céljukat, a közönség egy része türelmetlen
és mérges lett. Tovább növelte a frusztrációt, amikor ezeket az érzéseket
beléjük fojtották: egyszerűen lenémítottak minket. Ezek után érthető a
résztvevők türelmetlensége és indulatos fellépése: nehéz partnerként
viselkedni, ha nem kezelnek partnerként.
A következő tényekre szeretnénk felhívni mindenki
figyelmét:
Végezetül:
A szombati felvonuláson majdnem 300-an voltunk. Megmutattuk, hogy sok ember van, aki kiáll a kezdeményezésünk mellett. Most itt a lehetőség, hogy tevékenyen is részt vegyetek a munkában! Bárkit, aki úgy érzi, tudja segíteni a munkánkat, hozzá tud járulni a kommunikációs technikánk fejlesztéséhez, ötletei, elképzelései vannak és szánna időt a megvalósításukra, úgy érzi hatékonyan részt tud venni a sétányért folytatott küzdelemben, várunk szeretettel. Ne felejtsétek: az ellenfél hatalmas előnnyel indul, főállásban foglalkozhat ezzel, vannak emberei, pénze, eszközei. Saját önkormányzatunkra, akik a szombati szabadtéri, maszkos fáklyás felvonulást ugyancsak a járványhelyzetre hivatkozva mondták le, szintén nem számíthatunk érdemben (a levelüket alább közzétesszük). Eközben mi kevés szabadidőnkből, saját forrásainkból próbálunk egy erőteljes gépezettel szembeszállni - mindannyiunkért, a fáinkért, a parkunkért, egy élhető környezetért, a jövőért.
A XI. kerületben, a Hamzsabégi sétány mentén több, mint 1000 fát terveznek kivágni egy félreérthetően kommunikált, túlméretezett beruházás miatt. A Déli körvasút reklámanyagaiban egy szó sem esik a teherforgalom tervezett növeléséről, amely nélkül elkerülhető lenne a visszafordíthatatlan környezetrombolás - holott a környéken már most is az egészségügyi határérték felett van a zajszennyezés mértéke, ami nagyrészt a tehervonatoknak köszönhető.
Mi, akik itt élünk, tiltakozunk az értelmetlen pusztítás és a teherforgalom növelése ellen, amelyek miatt a környékünk élhetetlenné válna.
Kérjük, osszátok meg ezt a videót minél több emberrel! Köszönjük!
Két héttel ezelőtt felmértük a TÖLTÉSEN LÉVŐ fákat a Szerémi sor és a Bartók Béla út között. (Ebben a Karolina út utáni szakasz és az egész déli oldal még nincs benne!)
A leltár szerint a töltés ezen szakaszán összesen 782 db 10 évnél idősebb fa található. Vannak köztük 40 évnél idősebbek is.
Ezek a fák nincsenek benne a hivatalosan kommunikált kivágandók listájában, és pótolni sem tervezik őket.
Mindenkinek köszönjük, aki segített a felmérésben!
A program második részével nemsokára jelentkezünk!