Február végén ismét találkozóra került sor a BFK és a NIF képviselőivel, erről számolunk be röviden.
BFK(részvételiségért felelős, projektenedzser) - NIF (projektiroda vezető) - popÉK:
- Itt is fontosnak tartottuk megemlíteni hogy bejegyeztek minket
- kérdőíves felmérés értékelése ("semmiképp sem szabad végleges állapotként vagy döntésként
értékelni, a későbbi közösségi tervezés megalapozásához szolgálhat csupán."), elismerték, hogy hangsúlyosan kell foglalkozniuk az online kérdővvel el nem ért csoportokkal
- megállapítható, hogy a jelenlegi funkciók biztosítása
lehet alapvetően szükséges, azaz játszótér, kutyafuttató, valamiféle sportpálya. - egyértelmű, hogy nem járhat további fakivágással.
- Az átjárók kapcsán biztos, hogy részletesebb tervezésre, lakókkal való részletesebb átbeszélésre, megvitatásra lesz szükség.
- tájékoztatási irodát a válaszadók jelentős része nem igényelte, ettől függetlenül – miután
biztosan lesz igény erre a funkcióra később, főleg az építkezés alatt – ki fogjuk alakítani a
területen, és közvetlenül elérhető lesz a területen élők számára - jelenleg a közbeszerzési eljárás van folyamatban, várhatóan április második felében lehet szerződést
kötni, 1 hónap előkészítés után májusban lehetne közösségi tervezési alkalmakat
Ezek írásban rögzítve meg vannak, így kérünk mindenkit, hogy figyeljünk közösen ha bármiféle információ ennek kapcsán megjelenik.
- Sérelmeztük, hogy háromoldalú megállapodásról a sajtóból értesültünk, ami véelményünk szerint ellent mond annak, hogy bevonnak minket a projekthez kapcsolodó folyamatokba. Kértük, hogy az Önkormányzattal egyidőben kapjuk meg az információkat, de legalábbis a sajtónál előbb.
- Ismét kértük, hogy mutassanak egy körülbelüli tervet, hogy hogyan fognak felépülni a projekt egyes fázisai, időben mire számíthatunk. Ezt a kérdést továbbra is a folyó közbeszerzésekre hivatkozva hárították.
- Viszont az előzetes vizsgálatok kapcsán kimondásra került, hogy nem látják akadályát egyesületünk meghívásának az önkormányzat mellett.
- Ígéretet kaptunk, hogy a Déli Körvasút honlapon fel lesznek tüntetve azok a vállalások,
amiket a BFK, NIF, Önkormányzat vállalt a helyi lakosok érdekében. Így transzparensebbé és számonkérhetőbbé vállnak.
- A kiemelten közhasznú beruházássá nyilvánítás kapcsán azt a választ kaptuk, hogy ez közterületek használatára vonatkozik, magánterületekre nem. A kivitelező felé előírták, hogy fel kell mérnie az összes érintett ingatlant, épületet, ezt fotóval, videóval dokumentálni kell.
- Tisztában vannak vele, hogy az építkezéssel érintett lakosság körében nagyon alacsony a projekt támogatása, így ismét a park rendezésre hivatkoznak, hogy ott aztán minden lehetséges igényt figyelembe próbálnak venni... a lakossági fórumot elismerték, hogy elhibázott volt, funkcióját nem látta el. A közösségi tervezés megkezdése előtt szeretnének még leülni az érintettekkel.
- A töltés fáira mint kiderült már érkeztek panaszok, és a töltés letarolása igazából csak a beruházás érzékenysége miatt nem léptek tovább az ügyben (a fák gyökerei szét tudják feszíteni a töltést, érdekes, hogy ez évtizedekig nem jutott eszébe a MÁVnak). Ismét elhangzott, hogy a támfal zöldburkolása kifejezetten fontos lesz.
- Az építkezés miatt megszűnő funkciók ideiglenes pótlása kivitelezhető, hogy azok ne járjanak további fakivágással, ami kedves, de annak tudatában hogy a kivitelezőt egy zárt kerítés építésére kötelezik. Ez azért aggályos, mert a fentiekben említettek miatt fogalmunk sincs róla, hogy ez az érintett szakaszon végig, vagy szakaszosan fog megvalósulni, és ennek következtében a parkrendezés majd a teljes szakasz felújítását követően kerül sor vagy az is szakaszosan kerül kivitelezésre.
Jó hír viszont, hogy egy irányú lesz a forgalom az építkezési területen, mert a fordulás szélesebb munkaterületet igényelne.
- Elmondásuk szerint a reptéri zajvédő esetében nem átgondolt anyaghasználat történt ott plexivel dolgoztak, míg itt üvegtáblák lesznek. Hogy ez mennyiben befolyásolja a szennyeződést és a tisztítást nem derült ki.
- Zaj- és rezgésmonitoring: kivitelezés befejezését követően 3 évre, negyedévente részletes mérésekkel,
összesen 12 mérés. További kérdés tárgyát képezi, hogy ezek hány ponton lesznek elvégezve.
- Érdekesség, hogy a leendő park továbbra is önkormányzati kezelésben marad.
Sajnos vasút szakmai szempontokról most nem volt lehetőségünk kérdezni, de továbbra is igyekszünk szakemberek véleményét begyűjteni. Illetve figyeljük a most már többszörösen elhalasztott kivitelezési közbeszerzést, melyről csak egy homályos utalást láttunk, hogy a pályázók kérdéseinek bonyolultsága indokolja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése