A LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK NÉHÁNY MONDATBAN:

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy NEM vagyunk vasútellenesek. Egyesületünk nem az elővárosi személyvonatok tervezett nyomvonalán szeretne módosítani. Nem ellenezzük a BFK Déli Körvasút nevű beruházását, amennyiben az valóban az elővárosi vasúthálózat fejlesztéséről szól - azonban szeretnénk felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy Újbuda közepén egy transzeurópai teherfolyosót (is) bővítenének a beruházás keretei között, ahelyett, hogy a 2011 óta tervezett V0 teherkörgyűrű megépítésével kivezetnék a tranzit teherforgalmat a fővárosból. A Hamzsabégi sétány mentén fejlesztendő teherfolyosó így a tervezett Budapest-Belgrád-vasútvonal folytatása lenne Nyugat-Európa felé. A közel 1 milliárd eurós árat többek között a tehervonatok miatt építendő, extra drága, több emelet magas beton támfal és zajvédő fal: a kilométereken keresztül húzódó csőkígyó indokolja, amely örökre megváltoztatná lakóövezetünk és az egész kerület arculatát. Meggyőződésünk, hogy a beruházásnak ez a része nem indokolt, a 21. században a tranzit teherforgalomnak nincs keresnivalója egy fővárosi, sűrűn lakott területen. A jelenlegi tervek átgondolására kérjük a döntéshozókat a sínek közelében élő lakosság és a vasút mentén kialakult erdős, ligetes park, a jelenleg is létező zöldfolyosó megőrzése érdekében. Legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, ne pedig csak azokra, akik a javait élvezik! Céljainkról, történetünkről és javaslatainkról bővebben a BEMUTATKOZÁSban és az ONLINE PETÍCIÓban olvashatnak. (a jobb oldalon)

2021. május 6., csütörtök

A POPÉK kérése Dr. László Imre polgármesterhez (2021.04.16.)

 

Április 16-án egyesületünk az alábbi kéréssel fordult Dr. László Imre polgármesterhez.

Közismert, hogy a Kelenföld-Ferencváros pályaszakasz bővítését (3., ill. 4. sínpár) azzal indokolják, hogy az agglomerációs autósforgalom csökkentése érdekében szükséges a vágányok bővítése, és ha megvalósul, az utasforgalom jelentősen meg fog növekedni, mert az emberek majd „lerakják” autóikat és átszállnak a vonatra. A teherforgalom drasztikus megemelkedéséről jellemzően nem esik szó.

Máig nem ismert azonban egy, az utasforgalmi adatok alapján készült olyan vizsgálati anyag, amely az agglomerációs utaslétszám prognosztizált megemelkedését kimutatná, és amely alapján a személyvonat forgalom annyira megemelkedne, hogy elkerülhetetlen lenne a 3. és 4. vágány. 

Egyesületünk szeretné megismerni azt a vizsgálati anyagot, amely az agglomerációs utaslétszám prognosztizált megemelkedését hiteles, mért adatok alapján kimutatja. Alpolgármester asszony arról tájékoztatott minket, hogy „az önkormányzat ilyen adattal hivatalosan nem rendelkezik”.


Nincsenek megjegyzések: