A LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK NÉHÁNY MONDATBAN:

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy NEM vagyunk vasútellenesek. Egyesületünk nem az elővárosi személyvonatok tervezett nyomvonalán szeretne módosítani. Nem ellenezzük a BFK Déli Körvasút nevű beruházását, amennyiben az valóban az elővárosi vasúthálózat fejlesztéséről szól - azonban szeretnénk felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy Újbuda közepén egy transzeurópai teherfolyosót (is) bővítenének a beruházás keretei között, ahelyett, hogy a 2011 óta tervezett V0 teherkörgyűrű megépítésével kivezetnék a tranzit teherforgalmat a fővárosból. A Hamzsabégi sétány mentén fejlesztendő teherfolyosó így a tervezett Budapest-Belgrád-vasútvonal folytatása lenne Nyugat-Európa felé. A közel 1 milliárd eurós árat többek között a tehervonatok miatt építendő, extra drága, több emelet magas beton támfal és zajvédő fal: a kilométereken keresztül húzódó csőkígyó indokolja, amely örökre megváltoztatná lakóövezetünk és az egész kerület arculatát. Meggyőződésünk, hogy a beruházásnak ez a része nem indokolt, a 21. században a tranzit teherforgalomnak nincs keresnivalója egy fővárosi, sűrűn lakott területen. A jelenlegi tervek átgondolására kérjük a döntéshozókat a sínek közelében élő lakosság és a vasút mentén kialakult erdős, ligetes park, a jelenleg is létező zöldfolyosó megőrzése érdekében. Legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, ne pedig csak azokra, akik a javait élvezik! Céljainkról, történetünkről és javaslatainkról bővebben a BEMUTATKOZÁSban és az ONLINE PETÍCIÓban olvashatnak. (a jobb oldalon)

2021. május 31., hétfő

Simicskó Istvánnal egyeztettünk (2021. május 26.)


2021. május 26-án, szerdán újra találkoztunk Újbuda országgyűlési képviselőjével, Simicskó Istvánnal és munkatársával, Szabó Lászlóval (legutóbb 2019 decemberében beszélhettünk velük személyesen).

Simicskó István törvénymódosító javaslatát, valamint ennek a FIDESZ, LMP, JOBBIK és a legtöbb független képviselő általi megszavazását, amelynek köszönhetően a Hamzsabégi sétány közúti besorolását törölték, pozitívumként értékeljük.

Tájékoztattuk őket az általunk képviselt, kétségbeesett lakók aggodalmairól, különös tekintettel arra a megalapozott gyanúra, hogy a teherforgalom a következő évtizedekben erre a szakaszra marad bebetonozva – a prognosztizált jelentős növekedéssel, a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes forgalmával együtt. A tervezett vágánybővítést ugyanis a növekvő teherforgalom is indokolja: amíg a fővárost délről elkerülő vasúti körgyűrű, a V0 nem épül meg, addig a Hamzsabégi sétány mentén halad el Magyarország kelet-nyugati irányú teherforgalmának szinte 100%-a. Ennek azonban a 21. században semmi keresnivalója Budapest belterületén.

Leszögeztük, hogy egyesületünk elsődleges célja a Hamzsabégi sétány élhetőségének, zöldjének megőrzése. Felhívtuk a figyelmet arra, hogy szerte Újbudán csökkenő tendenciát mutat az egy főre eső zöldterületek aránya, amit a Déli Körvasút beruházás jelenlegi terveinek megvalósulása csak fokozna, holott Újbuda klímastratégiája fontos szempontként említi a zöldfelületek növelését. 

Hangsúlyoztuk, hogy nem megakadályozni akarjuk a beruházást (ahogy azt Vitézy Dávid állítja), hanem arra kérjük a döntéshozókat, hogy a Hamzsabégi úti szakaszt érintő, a lakóövezet közelségét figyelmen kívül hagyó terveket gondolják újra, vizsgálják meg vanank-e alternatív megoldások; valamint támogassák a V0 körgyűrű mielőbbi, a Déli Körvasút beruházással párhuzamosan történő megvalósítását.

Simicskó István a következő lehetőségeket vázolta fel az egyesület támogatására:

-      Személyesen eljuttatja nyílt levelünket - petíciónk eddigi 5000 aláírója nevében – Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Fürjes Balázs államtitkár részére.

-      Megpróbál személyes találkozót kezdeményezni a POPÉK és a két döntéshozó között.

-      A jövőben is nyitott lesz megkereséseinkre. A parkot kutyabarátként maga is szívesen megóvná.

Tudjuk, hogy egy kormánypárti politikusnak nem egyszerű civileket képviselnie, de azért mi reménykedünk benne, hogy sikerül közbenjárnia az újbudaiak érdekében.


Nincsenek megjegyzések: