A LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK NÉHÁNY MONDATBAN:

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy NEM vagyunk vasútellenesek. Egyesületünk nem az elővárosi személyvonatok tervezett nyomvonalán szeretne módosítani. Nem ellenezzük a BFK Déli Körvasút nevű beruházását, amennyiben az valóban az elővárosi vasúthálózat fejlesztéséről szól - azonban szeretnénk felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy Újbuda közepén egy transzeurópai teherfolyosót (is) bővítenének a beruházás keretei között, ahelyett, hogy a 2011 óta tervezett V0 teherkörgyűrű megépítésével kivezetnék a tranzit teherforgalmat a fővárosból. A Hamzsabégi sétány mentén fejlesztendő teherfolyosó így a tervezett Budapest-Belgrád-vasútvonal folytatása lenne Nyugat-Európa felé. A közel 1 milliárd eurós árat többek között a tehervonatok miatt építendő, extra drága, több emelet magas beton támfal és zajvédő fal: a kilométereken keresztül húzódó csőkígyó indokolja, amely örökre megváltoztatná lakóövezetünk és az egész kerület arculatát. Meggyőződésünk, hogy a beruházásnak ez a része nem indokolt, a 21. században a tranzit teherforgalomnak nincs keresnivalója egy fővárosi, sűrűn lakott területen. A jelenlegi tervek átgondolására kérjük a döntéshozókat a sínek közelében élő lakosság és a vasút mentén kialakult erdős, ligetes park, a jelenleg is létező zöldfolyosó megőrzése érdekében. Legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, ne pedig csak azokra, akik a javait élvezik! Céljainkról, történetünkről és javaslatainkról bővebben a BEMUTATKOZÁSban és az ONLINE PETÍCIÓban olvashatnak. (a jobb oldalon)

2021. augusztus 17., kedd

ÉLŐLÁNC a Hamzsabégi sétányért 2021. augusztus 28-án, szombaton

 A tavaly szeptemberi fáklyás felvonuláson majdnem 300-an gyűltünk össze, hogy jelezzük, nem értünk egyet az értelmetlen pusztítással. Legyünk most még többen! Gyertek el, vegyük körül élőlánccal a kivágásra ítélt fákat!

Ne adjuk fel, hiszen még nincs minden veszve! A beruházás még csak feltételes közbeszerzési szakaszban van, a környezetvédelmi engedély ellen pedig per folyik. A tervek még megváltoztathatók, ha lesz rá politikai akarat.

Nem törődünk bele, hogy a Kelenföld-Ferencváros közötti kapacitásnövelés egyetlen lehetséges megoldása a vágánybővítés, a tömeges fakivágás és a gigantikus zajvédő fal megépítése, amelyet egyértelműen a növekvő teherforgalom tesz szükségessé.

Hívjuk fel magunkra a döntéshozók figyelmét! Továbbra is arra kérjük őket és a beruházót, hogy gondolják át a terveket, legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, ne pedig csak azokra, akik a javait élvezik! Fakivágás, újabb vágányok és támfalépítés helyett a Budafoki-Bartók közötti rövid szakaszon oldják meg más, korszerű eszközökkel a személyforgalom bővítését; emellett törekedjenek arra, hogy a V0 körgyűrű a Déli Körvasúttal egy időben épüljön meg, hogy a teherforgalom jelentős részét ki lehessen vezetni a fővárosból és a Hamzsabégi sétány mentéről.


A tervezett program:

  • 16:00-tól gyülekező és közösségi piknik
  • 18:00-tól ÉLŐLÁNC

Részletes információk hamarosan!




Nincsenek megjegyzések: