Kedves Barátaink, Támogatóink!
Szeretnénk tájékoztatni Titeket, hogy az előző hónapban benyújtottuk a Környezetvédelmi Hatósághoz a fellebbezésünket.
Ez tagtársainktól és az ügyvédünktől ember feletti munkát igényelt. Ezért szeretnénk motiválni Titeket, hogy lépjetek be az egyesületünkbe, és segítsétek a munkánkat.
A fellebbezésre ezért került sor:
A Hatóság nem vette figyelembe egyik érvünket se, amiket írásban a „köz nélküli közmeghallgatás”-on tettünk – többek között azt sem, hogy tavaly ősz óta totál illegálisan zajlik az építkezés.
A képen látható a szomorú aktuális állapot. Ahol most a kihalt, sivatagszerű sáv található, ott másfél éve még zöld liget volt. A kormányberuházó engedély nélkül vágta ki a fákat költési időszakban. A betonfalat is engedély nélkül emelték, ráadásul olyan helyre, ami még az érvénytelenített engedélynek is ellentmond. Három méternyi sávot sietve leburkoltak és betonfallal választottak el. Csak ezután adták be Újbudának a kisajátítási ultimátumot, amit a hűtlen, lavírozó önkormányzat el is fogadott egymilliárd forint fejében. Úgy hallottuk, nagyon örülnek a pénznek, holott megtámadhatták volna peres úton a kisajátítást. A választások előtt még máshogy nyilatkoztak. (Tisztelet a kivételnek például Kreitler-Sas Máté alpolgármester személyében, aki nem szavazta meg a kisajátítás elfogadását és a kezdetektől mind a mai napig kiáll a sétányért.)
A fentiek miatt az eredeti állapot visszaállítását tartjuk megfelelő megoldásnak. Természetesen a realitások talaján állunk, és tudjuk, hogy a betontömbök elszállítása is jókora környezetterheléssel járna. Ezért tartunk egyeztetéseket a beruházóval.
Köztes céljaink az építkezésből és az üzemelésből származó környezetterhelések lecsökkentése és ezek számonkérhetősége a beruházón: havária-elhárítás, zajvédelem és zöldterület-rendezés.
Az alternatívavizsgálat továbbra se volt korrekt, vagyis a beruházónak és a hatóságnak továbbra is megfelel, hogy Európa teherforgalma az EU 8. legnagyobb városának a közepén halad át. Ezért fontos célunk a tehervonatok városon kívüli V0 teherforgalmi folyosóra terelése (ld. az alternatívajavaslatunkat). Szerintünk ez a lépés tudná a hazai vasutat fenntartható pályára terelni.
Annak érdekében, hogy ennek foganatja legyen, egyeztetünk a beruházóval a zajvédelem műszaki részleteiről (lehetőség szerint üvegcsőkígyó nélkül, XXI. századi zajvédelemmel), valamint az Európai Parlamenttel az TEN-T direktíva hazánkra vonatkozó mellékleteiről, hogy a V0 támogatható legyen CEF-forrásból, és ezzel elérhetők legyenek az EU Fehér Könyvének a céljai.
A Környezetvédelmi Hatóság kapcsán nincsenek illúzióink, hogy a fellebbezésünkben tett észrevételeinkre érdemben reagál-e. Ezért készülünk az újabb perre. A győzelmünk a kivágott fákat sajnos nem hozza vissza, és az illegálisan felhúzott betonfalakat se tünteti el, viszont örök tanulság lesz a kiemelt beruházások jogtisztasága kapcsán. Ezzel megmenthetők többek között a Galvani úton és az Andor u.-n élők, a Kelenföldi pályaudvar és a Wekerle-telepi Kiserdő, ami a napokban újra veszélybe került Vitézy Dávid környezetromboló ámokfutásának újabb célpontjaként.
A jogi eljárásoknak azonban költségeik vannak. Ezért kérünk Titeket, hogy adótok 1%-át ajánljátok fel a POPÉK Egyesületnek (adószámunk: 19296212-1-43), valamint támogassátok egyesületünk munkáját tagdíj és támogatói díj befizetésével (számlaszámunk: 16200151-18562154 (MagNet Bank).
Köszönjük
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése