- A kormány által preferált Déli körvasút fejlesztés
Hamzsabégi úti szakaszának projektrésze, a jelenlegi egyetlen alternatívája,
egészüljön ki más lehetőségek vizsgálatával
Aminek már a környezetvédelmi hatástanulmányban is szerepelni kellett volna (ezért is állunk perben) - A jelenlegi út, (park) a fák, a lakosság érdekeinek
megvédése csak a 2 vágányon zajló
személy és a Budapestet elkerülő V0
nemzetközi teherfogalom megvalósításával hozható létre. Ehhez egy a
forgalomszervezésen, az irányitástechnkai lehetőségek kihasználásán alapuló tervvel valósítható meg, szükség
szerint kitérők létrehozásával.
Ahol lehetőség van rá sürgetjük a zöldterületté minősítést, hiszen erről már 2020-ban határozat született.
A V0 koncepciót sokáig lesöpörték, idén azonban az azt használni kívánó szervezetek nyomására is újra életre kelt a már 2017-re átadásra ígért vonal.
Továbbra is dolgozunk azon, hogy legyen egy alternatíva javaslatunk, ami a park letarolása mellett egyéb forgalomtechnikai hibákat is kiküszöböl, amit a jelenlegi terv nem vesz figyelembe vagy súlyosbítana. - A várható személyforgalom növekedése is indokolja a
déli körvasút fejlesztését, de nem jó megoldás, sőt káros a tervezett
gigaberuházás. A két vágányon folyó vasúti közlekedés megtartásával, a fennálló
közkedvelt park felújításával, a meglévő fák karbantartásával, korszerű,
de egyszerű zajvédő fal építésével látjuk biztosítottnak az itt élő emberek életkörülményeinek
megőrzését.
Szerintünk is támogatandó a cél, hogy kevesebb autó érkezzen Budapestre.
Szükség van a zajvédő falra, aminek megépítésével már nagyon régóta hitegetik a környéken lakókat, azonban csak az ígéretekért zsebelték be a hasznot (Mandarinkert megemelt lakásárai), de nem váltották tettekre. - A kiadott környezetvédelmi engedélyt vizsgálják felül. Kiemelten
kezeljék. a lakosságot legjobban érintő Bartók
Béla-Budafoki úti 1,2 km-es szakaszt.
Ennek a folyamatban lévő perrel is hangot adtunk, ami "nagyvonalúan" sehol sem emlegetnek a NIF-BFK-önkormányzat kommunikációban. - Az önkormányzattal és a pártokkal továbbra is együtt
kívánunk működni de:
POPÉK civil érdekvédelmi szervezet a lakosság erkölcsi és anyagi támogatásával nehéz körülmények között tevékenykedik sok közhasznú munkával, segítséggel.
Amit nagyon nagyra értékelünk, és emiatt különösen fájó, hogy úgy érezzük a saját választott képviselőink fordítottak nekünk hátat, hogy a kiemelt beruházás mellett tették le ilyen mértékben a voksukat. - Egyesületünk mindenfajta segítséget elfogad, továbbra is számít a lakosság
támogatására, de nem tud az
Önkormányzat, a BFK és a NIF által elfogadott együttműködésben ráosztott szerepben alárendeltként
asszisztálni.
Az itt lakók érdekeit és szervezetünk névadó célkitűzését, az élhető környezet megóvását és biztosítását, a feladatunkat csak akkor tudjuk ténylegesen ellátni, ha egyenrangú partnerként kerülünk bevonásra. Amiért eddig is sokat dolgoztunk és ezután sem adjuk fel. Elmegyünk az önkormányzat által felajánlott találkozóra, folytatjuk az egyeztetést a BFK-NIF képviselőivel és választ várunk a kérdéseinkre. - A szerződés csak a harmadik-negyedik vágány építési
folyamatának következményeibe kívánja bevonni a lakosságot.
Miközben elismerik, hogy maga az építkezés komoly negatív hatásokkal jár a környékre és a környéken élőkre. - Az Önkormányzat alkalmazkodva körülményeihez, lemondott egyes pártok kampányban is
megfogalmazott ígéretéről, és elfogadta,
hogy a kiemelt kormányberuházás
célkitűzései szentek és megváltoztathatatlanok. Ezért csak a végrehajtásba van lehetősége beleszólni, s abba,
hogy hová kerüljenek az új padok, és azok milyen színűek is legyenek!?
Mi ezt nem akarjuk hagyni és minden eszközt felhasználunk, és erre biztatjuk a lakosságot is, hogy ne így legyen. Adjunk hangot az aggályainknak kétségeinknek, osszuk meg a jó és a kerülendő példákat, de ne csak egymással hanem a megállapodás aláíróival is. - Mi ennél
kicsit többet szeretnénk elérni a beruházónál, ill. a felső döntéshozóknál!
Hiszünk benne, hogy közös erővel és közös akarattal sikerülhet! Beszéljünk egymással fogjunk össze és legyen erős a hangunk, ami eléri média a tágabb közvélemény és a döntéshozók ingerküszöbét!
Ezek pedig az eddig felmerült konkrét kérdéseink a háromoldalú megállapodás kapcsán
(Vitézy fb posztjából idéztünk, alatta az egyesületi egyeztetések során eddig felmerült kérdéseket összegeztük):
POPÉK: ha már az előzetes, közös egyeztetésekből kihagyták a lakosokat képviselőket, akkor ragaszkodunk, hogy ebbe vonják be a POPÉKet. A közösségi egyeztetés nem történhet kizárólag online eszközökkel, javasoljuk például az önkormányzati sajtó bevonását (felhívás, hirdetés, szórólapos melléklet).
- Újbuda önkormányzata minden információt folyamatosan megkap a beruházás ütemezéséről, organizációjáról, készülő kiviteli terveiről.
POPÉK: A Popék bevonása a vélemény kialakításába, tájékoztatás az ütemezésről – Popék határozott kérése.
- látogatóközpontot alakítunk ki
POPÉK: Hol lesz, mit lehet látogatni, milyen szintű kapcsolat, amit „megteremt” a NIF és a „helyben élők között”, egyáltalán konkrét feladata mi lesz?
- A NIF vállalta, hogy a kivitelezés megkezdéséig a vasútfejlesztés környezetében érintett épületeket, ingatlanokat és az érintett környező kerületi úthálózat állapotát felméri.
POPÉK: Erről közelebbit semmit nem tudni, de nem szeretnénk arra ébredni amit a napokban láthattunk az Alsóhegy utcánál)
- Ingatlanokban a fokozott zajvédelem érdekében a nyílászárók cseréje a beruházás költségén megtörténik, ahol az ingatlantulajdonosok ehhez hozzájárulnak
POPÉK: Ennek a végrehajtásáról nem tudni még semmit. Mi az elképzelés? Ők hány „érintett” ingatlannal számolnak? Mert 4-6 ezer lakás biztos érintett, ahogy már egy 2007-es zajtérképen is látszik. Az értékvédelem alatti épületek (Kanizsai u. 2-10.) nyílászáróinak cseréjével is számoltak?
- Közösen vállalta, hogy közösen lépünk fel a lehető legmagasabb színvonalú kivitelezési kultúra, munkaterület lehatárolás, munkavégzési kultúra érdekében.
POPÉK: Pl. melyek azok a szigorú feltételek a műszaki leírásban, amelyek a legmagasabb színvonalú kivitelezési kultúrát, stb. Garantálják? Hol ismerhetők meg?
- Megvizsgálja minősített favizsgálóval az összes vasútfejlesztéssel érintett fát. Amit lehet, átültetnek, amit helyben meg lehet védeni, körbekalodáznak. A kerülettel közösen határozzuk meg a pótlandó fák helyét és számát.
POPÉK: Itt jelen kell lennünk, nekünk lakóknak - akár saját faszakértők bevonásával! Tudni szeretnénk, ki lesz a „minősített favizsgáló”, leellenőrizni a referenciáit, hány faírtásnál adott szakvéleményt, stb.
- az agglomerációban P+R és B+R fejlesztéseket indít a Déli Körvasútra vezető vonalakon, hogy minél kevesebben érkezzenek autóval Budapestre a vasút fejlesztésének köszönhetően.
POPÉK: A parkolóházak megépítésének terve hol tart? Milyen parkolókapacitást terveznek és mennyire konkrét? Eddig miért nem készültek parkolók? A „vasútkorszerűsítés” előtt miért nem gondoltak a parkolóházak megépítésére, igénybevételének ösztönző hatására és ezáltal a gépkocsi forgalom csökkentésére? Nem a parkolóházak megépítésével kellett volna kezdeni az agglomerációs utasforgalom ösztönzését? Nincs hiteles hatásvizsgálat a jelenlegi és a várható utasforgalom felmérésére. Mi alapján prognosztizálták a 40 %-os „személyforgalom” emelkedést?
- A műszaki átadás-átvétel után 3 éven keresztül negyedévente zaj- és rezgésmonitoring mérést kell csinálni
POPÉK: A lakosok által delegált elfogulatlan szakértők bevonásához ragaszkodunk. A talajstabilizálódásához akár 10 évnek is el kell telnie, a három évet kevésnek tartjuk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése