Az eljövendő egyik kiemelten fontos feladatának tartom a kerületi zöldfelületek megőrzését és gyarapítását, éppen ezért egyetértek azzal, hogy a Körvasút beruházással kapcsolatos döntések meghozatalakor ezen szempontok a lehető legteljesebb mértékben kerüljenek figyelembevételre. Támogatom továbbá, hogy a Hamzsabégi út mentén tervezett vágánybővítés szükségessége a környezeti szempontokra, illetőleg a V0 projektre tekintettel kerüljön felülvizsgálatra. - írja Simicskó István, a XI. kerület országgyűlési képviselője egyesületünkhöz eljuttatott levelében.
A levél teljes terjedelmében itt olvasható.
Simicskó István a Hamzsabégi sétányon (forrás: magyarepitok.hu)
Egyesületünk 2019 óta folyamatosan egyeztet a képviselő úrral, aki segített abban, hogy a Hamzsabégi sétány zöldterületi minősítése megvalósuljon, valamint összekötött minket az ITM államtitkárával, hogy a V0 tehervasúti elkerülő megépítése újra aktuálissá váljon. A Déli Körvasút kapcsán a vágánybővítés szükségességének felülvizsgálatát először hozta szóba. Erről bővebben akkor írtunk, amikor a Fővárosi Bíróság megsemmisítette a D. Körvasút környezetvédelmi engedélyét és latolgattuk, hogy mire kellene figyelni az újabb engedélyeztetési kérelem beadása előtt, valamint hogyan érdemes újragondolni a projekt technikai részleteit egy környezetbarátabb szemléletben. Simicskó István fenti kijelentése állásfoglalásnak tekinthető, amihez újra és újra vissza lehet térni a jövőben.
3 megjegyzés:
Vonat kell. Jobb, mint a kamion meg a busz, és főként jobb, mint az autók. . A vasúti híd 3 vágányossá bővül. Szerencsére gőzmozdony már nem jár. Mi a megoldás?
1. Déli és Nyugati PU. összekötése a föld alatt, így arra mennének a zónázó vonatok, be a belváros szívébe, és tömegközlekedésébe, valamint megszűnne 2db fejpályaudvar, így gyors, átmenő forgalom lehetne!
2. V0 a tehervonatoknak, Bp-en kívül.
Igy pontosan elég lenne a 2 vágány a Déli Körvasúthoz, amivel egyébként konkurál az 1-es villamos, és a 4-es metró is.
3. Ha alacsony kihasználtságú a 4-es metró, akkor az alagútjában mehetne kisebb zónázó vonat is Kelenföld és Keleti között, így a Keleti nem lenne fejpályaudvar, illetve "hosszabb" lenne a 4-es metró.
Megjegyzés küldése