A január 17-i Magyar Közlönyben a kormány nyilvánvalóvá tette, hogy beadják a Déli Körvasút pályázatát is uniós forrásra (CEF2), ugyanazzal a környezetromboló és várostorzító tartalommal, ami miatt a bíróság már egyszer megsemmisítette a projekt környezetvédelmi engedélyét. Azt sem veszik figyelembe, hogy az időközben felelőtlenül kiadott új környezetvédelmi engedélyt perben támadták meg a civilek és az Önkormányzat, azonnali jogvédelem igényével. A kormányberuházó semmibe veszi a bíróság munkáját, ítéleteit és rendelkezéseit.
LEGYÜNK KÉSZENLÉTBEN! A híd pesti tövében vannak már a favágók. A civilek is kérik az érintetteket, hogy figyeljék az esetleges riadójelet Facebook felületeinken, hogy gyorsan reagálhassunk együtt, ha helyzet lenne Budán!
A kormány újabb 30 milliárdot ajándékozott az éppen Dél-Spanyolországban nyaraló Mészáros Lőrincnek, miközben illegálisan és a minisztériumi ígéretet megszegve vágják ki a fákat a tervezett Déli Körvasút nyomvonalán. - közölte az LMP – Magyarország Zöld Pártja, és felszólította a kormányt, hogy tervezze át ezt a gyanúsan túlárazott és környezetpusztító beruházást és kérdezze meg a helyi lakosokat arról, hogy több mint 6 méteres vasbeton támfal vagy park mellett kívánnak-e élni.
A január 17-i Magyar Közlönyből derült ki, hogy még el sem kezdődött a Déli Körvasút kivitelezése, máris közel 30 milliárd forinttal drágult meg a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Zrt. által kivitelezett projekt összköltsége. A határozatból kiderül, hogy az eddig tervezett 338 milliárd forint helyett, már több mint 364 milliárd forintot szán a kormány a beruházásra. Az összeg még ennél is magasabb lehet, elérheti a 370 milliárdot, ha hozzáadjuk az ötmilliárdal való tavaly szeptemberi drágulást is. Újabb jelentős drágulások várhatók a projekt átgondolatlansága és az "éhes" oligarchák miatt. A részleteket ebben a korábbi, folyamatosan frissülő cikkben olvashatjuk: - Mi kerül egy rövid vasúti szakaszon 370 milliárd forintba?
A túlárazás azért is aggályos, mert a beruházás úgy drágul, hogy még el sem kezdődött. Eddig annyi történt, hogy a kivitelező teljesen illegális módon kezdte el a vasúti töltésen lévő fákat kivágni, miközben a környezetvédelmi engedély per alatt áll, és nincs jogerős döntés. Ráadásul az Építési és Közlekedési Minisztérium konkrét ígéretet tett arra hogy felfüggesztik a fakivágásokat a per végéig. Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője írásbeli kérdéssel fordult az építésügyi minisztériumhoz, melyben azt kérdezte, leállítja-e a fakivágást Lázár János minisztériuma, amíg le nem zárul a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyével kapcsolatos per, melyet az LMP önkormányzati képviselője, Kreitler-Sas Máté, a Hamzsabégi sétány környékén élő civilek egyesülete, a POPÉK és a Védegylet nyújtott be. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes válaszában szűkszavúan, csak annyit mondott, hogy igen.
Továbbra is (immár három éve) várjuk Karácsony Gergely és a Főváros megszólalását, karakán kiállását ebben a közös zöld ügyben. Miért hallgatnak? Most lenne a legnagyobb szüksége rá az újbudaiaknak! Ezek a fák nem számítanak? Miért nem foganatosítja a főpolgármester a saját, fővárosi közgyűlési döntéseit?
- Ígéretet tett a Főváros, hogy csatlakozik az Újbudai Önkormányzat peréhez
- A Főváros sürgeti a V0 megvalósulását és a Déli Körvasút felülvizsgálatát
Az Úbudai Önkormányzat, a helyi civilek és az LMP szerint a Hamzsabégi sétányt is érintő szakaszon megvalósítható a fejlesztés úgy is, hogy a fákat nem vágják ki, és így gondolják azok is, akik részt vettek a szombati (január 14) fáklyás felvonuláson.
- Miért siet a kormányberuházó és mi a tét? - a VEKE összefoglalója a "Déli Körvasút gate"-ről
Egyesületünk korábbi írásai a témában:
- Fáklyás felvonulás lesz a Hamzsabégi sétányért, a fakivágások ellen
- Szabotálja a kormányhivatal a civilek bírósági keresetét
- Újra per alatt a Déli Körvasút, vágják a fákat - Karácsony Gergely miért hallgat?
- Déli Körvasút - perek és lemondások
- Újabb közmeghallgatás, újabb színjáték a Déli Körvasút ügyében
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése