A LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK NÉHÁNY MONDATBAN:

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy NEM vagyunk vasútellenesek. Egyesületünk nem az elővárosi személyvonatok tervezett nyomvonalán szeretne módosítani. Nem ellenezzük a BFK Déli Körvasút nevű beruházását, amennyiben az valóban az elővárosi vasúthálózat fejlesztéséről szól - azonban szeretnénk felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy Újbuda közepén egy transzeurópai teherfolyosót (is) bővítenének a beruházás keretei között, ahelyett, hogy a 2011 óta tervezett V0 teherkörgyűrű megépítésével kivezetnék a tranzit teherforgalmat a fővárosból. A Hamzsabégi sétány mentén fejlesztendő teherfolyosó így a tervezett Budapest-Belgrád-vasútvonal folytatása lenne Nyugat-Európa felé. A közel 1 milliárd eurós árat többek között a tehervonatok miatt építendő, extra drága, több emelet magas beton támfal és zajvédő fal: a kilométereken keresztül húzódó csőkígyó indokolja, amely örökre megváltoztatná lakóövezetünk és az egész kerület arculatát. Meggyőződésünk, hogy a beruházásnak ez a része nem indokolt, a 21. században a tranzit teherforgalomnak nincs keresnivalója egy fővárosi, sűrűn lakott területen. A jelenlegi tervek átgondolására kérjük a döntéshozókat a sínek közelében élő lakosság és a vasút mentén kialakult erdős, ligetes park, a jelenleg is létező zöldfolyosó megőrzése érdekében. Legyenek tekintettel azokra is, akik elszenvedik majd az építkezést és a forgalomnövekedést, ne pedig csak azokra, akik a javait élvezik! Céljainkról, történetünkről és javaslatainkról bővebben a BEMUTATKOZÁSban és az ONLINE PETÍCIÓban olvashatnak. (a jobb oldalon)

2023. augusztus 25., péntek

Újbuda támogatta a civileket, a Főváros pedig elárulta őket

Míg Újbuda vezetése egyre aktívabban vesz részt a Hamzsabégi sétány jogi védelmében felperestársként és támogatóként, addig sajnos a főpolgármester ide-oda ingadozik a kormányberuházó fenyegető befolyása és Budapest lakóinak érdekvédelme között.

Nem titok, hogy az egyesületünk érdekvédelmi munkájához szükséges peres eljárások komoly anyagi teherrel járnak. Két eddigi sikeres perünk költségeinek oroszlánrészét a XI. kerület önkormányzata biztosította. Helyi képviselők egy lelkes csoportja most újból felajánlotta képviselői keretük egy részét a kerület lakóinak jogi védelmére. 

A fotón csak néhányan szerepelnek, de ők azok az Önkormányzatból, akik ebben az évben segítettek anyagi támogatással: 

Momentum:
Daam Alexandra,
Erhardt Attila,
Lados Tamás,
Németh Gyöngyvér

MSZP:
Tóth Márton,
Hintsch György

Párbeszéd:
Barabás Richárd

LMP:
Kreitler-Sas Máté

DK:
dr. László Imre

Hálásan köszönjük!


A jó hír az, hogy ebből az adományból rendezni tudjuk a második per hátra maradt költségeit. Kevésbé jó hír, hogy így hosszú időre kimerítettük önkormányzati forrásainkat. Jobban rá leszünk most szorulva az érintett lakók adományaira, mint valaha. Milyen költségeink lesznek a közeljövőben?

A java még csak most jön, szükségünk van a lakosság segítségére!

A kormányberuházó a mostani engedélykérő eljárással sebességet váltott, ezért nekünk is tartanunk kell a tempót. Újabb bírósági utakat kell keresnünk, hogy nagyobb esélyünk legyen a győzelemre. Mik ezek az utak? 

  • Jelenleg is per alatt áll a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélye, ezúttal már a Kúriánál és 
  • folyik egy polgári per előkészítése is a lakosság bevonásával, sőt nem kizárt, hogy 
  • lesz egy újabb közigazgatási per is, ha időközben újra engedélyhez jut a beruházás. 

Ez a három várható, de szükséges bírósági eljárás eddigi költségeink sokszorosát jelentik. Kérjük az érintett helyieket, akik szívükön viselik a sétány ügyét és szeretnék megőrizni élhető környezetüket, hogy segítsenek egyesületünknek. 

Értetek harcolunk, de a támogatásotok nélkül nem megy! Most kell igazán összefogni! 3-4 millió forintot kell összeszednünk, hogy a fenti célok elindulhassanak a megvalósulás felé. Mi ingyen dolgozunk, de az igazságügyi szakértőket és az ügyvédet ki kell fizetnük (mind remekül dolgoznak, ők nyerték meg nekünk a pereket eddig). Kérjük, hozzatok áldozatot egy szebb és élhetőbb jövőért, amit csak együtt, összefogással tudunk felépíteni! 

Ide tudtok utalni, amennyit gondoltok: 16200151-18562154 (MagNet Bank). A közlemény mezőbe elég annyi, hogy "perköltség".

Előre is köszönjük. Ne feledjétek, magatoknak adtok esélyt!


Mindeközben a Városházán...

...folytatódik a köpönyegforgatás

Szomorúan vettük tudomásul, hogy Karácsony Gergely már másodszor árulta el és szúrta hátba az újbudaiakat egy atlétikai vb-s piszkos alku kapcsán. (Az alku egyik feltétele a Déli Körvasút támogatása volt.) Tényleg magukra hagyott minket a legnehezebb helyzetünkben és eladta az újbudaiakat? Év elején még felperestársak voltunk és együtt nyertünk a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélye ellen. Miért szálltak be akkor a perbe?


Balogh Samu szerint a Főváros 2023. elején azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat. A fővárosi kabinetfőnök igen gyenge kifogással mosakszik, a periratokat ugyanis elkérhették volna az Újbudai Önkormányzattól is. Tőlünk (PoPÉK) el is kérte  a Főváros titkársága telefonon. Január 20-án küldtük át neki a PoPÉK és az Önkormányzat keresetét. Február 7-én pedig tájékoztattak arról, hogy a Főváros belépett a perbe. Ennek valódi oka a 2022. december 14-i Fővárosi Közgyűlés, ahol László Imre kérésére a főpolgármester megígérte hogy belépnek a perbe és támogatásáról biztosította Újbuda polgármesterétA közgyűlés videójában ez megtekinthető, László Imre kérése és a főpolgármesteri ígéret 1 óra 29 perctől hallható: https://onkormanyzati.tv/fovaros/2022_december_14

Ha már megszegett ígéretekről van szó, Balogh Samu és a Főpolgármester Úr többször igérték már, hogy megkeresnek minket, de nem tették. 2019 óta kérjük őket - hiába -, hogy üljön le a civilekkel beszélni a témáról. Ezzel a mostani vb-s megállapodással megint ellentmondanak saját korábbi (2022. június 8.) döntésüknek.

Miért nem foganatosítja a Főváros a 2022. június 8-án meghozott döntését, amelyet Dr. László Imre Újbudai polgármester kezdeményezére hozott meg kénytelen-kelletlenül? A döntés a következőket tartalmazza:

- A döntés értelmében a főpolgármester azonnal kezdeményezi a kormánynál a „V0” teherforgalmi vasútvonal megépítését, egyben nem engedélyez olyan vasúti beruházást Budapesten, ami teherforgalom erősödését eredményezheti. Ez az eredmény a közlekedési stratégiák részévé kell váljon, így Budapest saját hatáskörben beilleszti azt a BMT-be (Budapesti Mobilitási Terv), és felkéri a kormányt, hogy a többi stratégia ennek figyelembevételével alakuljon. 

- Valamint, a kormány ennek fényében vizsgálja meg, hogy a Déli Körvasút műszaki tartalma továbbra is indokolt-e, illetve az előirányzott célokkal arányos beavatkozást jelent-e a sűrűn lakott városi térségben. (Magyarul: kell-e harmadik vágány és betontámfal?)

A két elfogadott dokumentum és a jegyzőkönyv megtekinthető és letölthető a Főváros honlapjáról:
- A vasúti elkerülő (V0) megvalósulásának támogatása - Dr. László Imre: https://service-einfoszab.budapest.hu/api/dvd/185579
- Főpolgármesteri módosító - Karácsony Gergely: https://service-einfoszab.budapest.hu/api/dvd/185732

A javaslatot felvezető polgármesteri beszéd (2:19:41-től), az azt követő vita és végül a két dokumentum elfogadását eredményező szavazás (2:31:00-ig) itt nézhető meg, a videós jegyzőkönyvben: https://onkormanyzati.tv/fovaros/2022_junius_08

Sem a Főváros sem a Kormány nem foganatosította ezt a döntést, pedig jogi jelentősséggel bír, hiszen ez egy megszavazott, fővárosi szintű előterjesztés. Ennek figyelmen kívül hagyása szintén egyfajta jogsértés a kormányberuházó részről, amikor újra ugyanazokat a hibás terveket adja be a Déli Körvasút engedélyeztetésére a kormányhivatalhoz.

Még mindig nyitottak vagyunk a Fővárossal való egyeztetésre, de ők - tisztelet a kivételnek - sajnos egyelőre méltatlanok a pártjuk nevéhez. Karácsony Gergely e-mail fiókja egy fekete lyuk: mindent elnyel, de semmi nem jön ki belőle...



Nincsenek megjegyzések: